Jak rozwinąć skrzydła na Instagramie?

Cześć!

W nawiązaniu do poprzedniego posta, który dotyczył mody na zakrywanie twarzy dziś też będzie o Instagramie. Ale nieco z innej strony. Kiedy założyłam Instagrama ponad 2 lata temu kiedy popularny był Snapchat, zrobiłam to, bo dostrzegłam, że ma on większy potencjał. Początkowo zdjęcia tam można było wstawiać jedynie na stałe, w profilu. Hasztagowało się zdjęcia i czekało na lajki. Czekało, czekało i czekało...Tak! Pamiętam jak się cieszyłam z pierwszych 80-ciu lajków pod zdjęciem. Uważałam, że przekroczyłam granicę cudu. Z pewnością sami zadajecie sobie pytanie Jak rozwinąć Insta i zaciekawić innych ludzi? Poniżej zgromadziłam poparte doświadczeniem wskazówki, które pomogą Ci zainteresować innych ludzi i sprawić aby zostali z Tobą na dłużej.

1. Dobra jakość zdjęć.

Umieściłam tę wskazówkę jako pierwszą, ponieważ jest mega oczywista. Najważniejszym czynnikiem przyciągającym uwagę jest estetyka. Sama zauważyłam, że uwielbiam wchodzić na profile osób, które mają niezwykłą jakość zdjęć. Reakcję na nie mogę określić mianem estetycznego extasy. Kilka osób zaobserwowałam i obserwuję po dziś dzień, bo mają cudowne zdjęcia. Niestety w tym przypadku trzeba zainwestować w sprzęt, ewentualnie posiadać telefon z dobrą jakością zdjęć i pobawić się efektami oraz kontrastem. Byle bez przesady - nadmierną ilość filtrów i przeróbek też widać, co może tylko odstraszyć potencjalnych followersów.




2. Nie masz hight quality  jakości? Nadrób pomysłami i opisem!

Jeżeli uchwycisz chwilę w ciekawy sposób i dobierzesz fajny opis - idziesz naprzód. Przykładowo jeśli wstawisz zdjęcie z zasłoniętym czołem (tu) i dodasz opis, który trzeba przeczytać, a który na początku zaintryguje, po pierwsze, zwiększysz wyświetlenie posta, po drugie pokarzesz swój charakter, poczucie humoru i tak dalej. Słowem zaintrygujesz odbiorców.

3. ZERO filtrów ze snapchata.

Jako influencer mogę Wam powiedzieć, że osoby w przyszłości zainteresowane współpracą z Waszym profilem bardzo źle podchodzą do zdjęć znajdujących się na Insta, na które jest nałożony jakikolwiek filtr zniekształcający - nakładka. W szczególności takie, które znaleźć możemy na Snapie. Na zdjęciu masz być Ty, a nie królik, żyrafa, piesek. Jeżeli chcemy wkomponować filtr (np tęczy) robimy to tak aby wyglądał on jak naturalna część zdjęcia


4. Zasada maksimum 10-ciu hasztagów.

Pozycjonowania posta w kategorii # nie zmieni jego ilość, a odpowiedni dobór. Ustal kategorię, w którą celujesz np. influencer, photography, dog. Dbaj o to aby hasztagi nie były śmieciowe, czyli kompletnie niepowiązane ze zdjęciem. Unikaj jak ognia hasztagów #follow4follow #com4com itd. Po pierwsze są mało skuteczne a po drugie osobom, które rozwijają Twój opis dają poczucie, że Twój profil bazuje na takich praktykach.

5. Obserwuj profile prowadzone przez swoich idoli i bądź aktywny!

Jesteś fanem jakiejś marki kosmetyków? Uwielbiasz tą YouTuberkę? Zostaw follow i bądź aktywny!
Jako osoba w pewien sposób rozpoznawalna mogę śmiało potwierdzić, że pamiętam osoby, które napisały kilka kreatywnych komentarzy, serduszkują zdjęcia i odpowiadają na relację. Każdy aktywny Instagramer często przegląda reakcję na własne aktywności, nie wspominając już o statystykach. Jeśli jakiś profil osoby aktywnej mnie zainteresuje - wchodzę, zostawiam swoje serce i komentarz! Dodam też, że przeglądam zakładkę inne w DM. Ale nie odpowiem bo.... zezwolenie dla influencera=spam od tej osoby. Zmierzam do tego, że każda najmniejsza aktywność ma znaczenie.



8. Dobrze wykorzystane Bio.

W Bio, czyli biogramie dodajemy najważniejsze informacje o sobie. Liczba znaków jest ograniczona, więc postaraj się to pole dobrze wykorzystać. W Bio możemy tagować ulubione osoby, hasztagi, które są klikalne. Masz swoją stronę? Inny ciekawy profil? Konto na YT, TikTok, FB? Zaznacz to! Możesz też bawić się emotkami ale nie przesadzaj z ich ilością. Określ rodzaj profilu i czekaj na rezultaty!

7. Highlights - czyli zbiór wyróżnionych relacji.

Sama dodałam je niedawno. W skrócie to ikonki, które wybieramy według kategorii i dodajemy jako okładki wyróżnionych relacji, które są widoczne pod profilowym bio. Jak Robić i dodawać ikonki moge pokazać na osobny wpisie poradnikowym.  Highlights doda Naszemu Insta profesjonalizmu i skataloguje relację, które chcemy uwiecznić.


8. InstaStory is my memory!

Pamiętaj, ze to nie snap. Korzystaj z niego mądrze! I bądź aktywny. Każda aktywność podbija Twój profil w górę na pasku aktywności. Ale nie spam bez sensu. Podziel się swoim hobby, pasją i przemyśleniami. Użytkownicy powyżej 10 tys. followersów mają odblokowaną możliwość linkowania. Co to znaczy? Jeśli prowadzisz, blog, kanał na YT, chcesz się podzielić czymś ciekawym - możesz wrzucić do tego link! Ja właśnie tak robię ze swoimi profilami społecznościowymi. Co chyba zauważyliście, hm?

9. Zasada jednego postu dziennie max.

Jeżeli wrzucasz co chwilę zdjęcia, które nie są (patrz punkt 1 i 2) po pewnym czasie może zacząć to irytować Twoich odbiorców. Uznają profil za mało atrakcyjny, a wręcz śmieciowy i zaczną unfollow'ować. To nie zachęca też osób, które natkną się na Twój profil w odkrywaniu do zostawienia follow.  Podobnie działa to w druga stronę. 3 zdjęcia na rok tez nie pomogą Ci w rozwoju.

10. Nakładki na zdjęcia i instaStory. 

Istnieje wiele aplikacji oferujących oprawę graficzną dla Waszych zdjęć i relacji. Te dopiero testuję, jednakże takie nakładki zachwyciły mnie, kiedy zobaczyłam je u kilku aktywnych Instagramerów i zamierzam je wdrożyć w życie. Ale ich skuteczność będę dopiero testowała. Na pewno wyglądają niesamowicie estetycznie i nadają profilowi charakteru.


To chyba wszystko, czym chciałam się podzielić. Mam nadzieję, że moje porady okazały się dla was przydatne i pomogą wam rozwinąć instagramowe skrzydła! 

Akiri









6 komentarzy:

  1. Napiszesz coś podobnego o yt pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardo ciekawe może też się do tego zastosuje pozdrawiam cie Akircia💎💞🔥💕💕💕🔥🔥

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Ciekawe porady! Ja staram sie właśnie rozwinąć swój instagram!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aby zdjęcie na instagramie dotarło do jak największej ilości osób, bardzo ważną kwestią jest to, jakim hasztagiem go oznaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Początki na instagramie bywają trudne, jednak jeśli przykłada się dużą wagę do jakości publikowanych postów prędzej, czy później można zyskać stałe grono obserwujących.

    OdpowiedzUsuń