ZASŁONIĘ TWARZ NA ZDJĘCIU BO..NO WŁAŚNIE, DLACZEGO?

Cześć Wszystkim!

Ostatnio bardzo często przeglądam Wasze Instagramy. Wiecie...z założenia Instagram powstał po to, aby dzielić się swoimi pasjami, hobby ...ok - na początku wszyscy wrzucali tam zdjęcia wyrafinowanych schabowych z ziemniakami albo czadowego rosołu. Teraz jednak Instagram jest najszybciej rozwijającym się medium społecznościowym o wyjątkowym charakterze. Tworząc tam profil wszyscy stajemy się osobami publicznymi. Możemy podzielić się pasjami, artystycznym podejściem do prostych rzeczy i wykreować profil, który możemy dowolnie rozwijać. 

I tak sobie siedziałam przeglądając Wasze profile. Niektóre na prawdę ciekawe! Jadnak po pewnym czasie dostrzegam pewien rodzaj zdjęć/profili, które nie dają mi spokoju? Trafiłam na serię profili, które mają całkiem sporo zdjęć lecz na wszystkich twarz zakrywacie: ręką, łokciem, kolanem (serio). Wszystkie! Po co wrzucać takie zdjęcia? Doszłam do wniosku, że powodów jest kilka:

1.Moda zapoczątkowana przez coś o czym najwyraźniej nie mam pojęcia,
2.Wstydzenie się samego siebie,
3.Chęć chronienia swoich danych osobowych,
4.Udawanie ninja,
5. Coś na pewno.

Nie jestem kobietą, która uważa się za najpiękniejszą. Mam świadomość swoich wad i myślę, że to właśnie czyni mnie silną. Jeżeli jednak powodem dla którego młode dziewczyny/chłopcy wstawiają zdjęcia na których zasłaniają twarz patelnią jest wstyd - to tak się zastanawiam: patelnia jest ładniejsza? Na jednym zdjęciu widziałam jak ktoś zasłaniał usta...cegłą. 

Jako osoba śledząca Instagramy uchodzące za idealne i osoba z dużą liczbą follow, mogę Wam powiedzieć od kuchni, że to co wydaje Wam się idealne - jest często retuszowane godzinami. Pewna modelka instagramowa opublikowała kiedyś na Twiterze jak to wygląda na prawdę...Chciałam Wam znaleźć ten artykuł ale jest po angielsku i gdzieś się zagubił. Opiszę Wam jak to jest być idealnym: Nad zdjęciem pracuje grafik, który Photoshop zna jak nic. Przesyła modelce, która je akceptuje. W ten sposób nikną fałdki na brzuchu, niesymetryczne usta, a nawet...żebra (aby uzyskać efekt szczupłej talii często robi się wycięcie.) Potem zwykli użytkownicy Instagrama nabierają kompleksów na swoim punkcie.

Jak to jest z Wami? Czym jest ten trend na Instagramie? Czy sami to robicie? Potrzebuję logicznych wyjaśnień.

Poniżej wstawiam swoje zdjęcie z zasłoniętym czołem bo uważam że nie jest modelingowe.


7 komentarzy:

  1. Według mnie to zwykły wstyd. Ja to obserwuję u bardzo młody osób i z początku myślałam że to moda. Ale dochodze do wniosku, że pomylili instagram ze snapchatem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może brak akceptacji samego siebie, które przychodzi z czasem. A nie wiem co ty chcesz od swojego czoła <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Robią to takie tmbrl girl, chcą być popularne zasłanianiem swojej twarzy chociaż i tak wszyscy wiedzą jak one wyglądają. Mi też kilka razy zdarzyło się zasłaniać w ten sposób twarz na zdjęciach lecz uznałam że to nie oryginalne i mnóstwo osób tak robi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam kiedyś na swoim instagramie pełno takich zdjęć. To był rok... Nie wiem. 2016? Chyba tak. Wtedy takie zakrywanie twarzy było modne, nawet sama do końca nie wiem dlaczego. Pod koniec 2017 roku, usunęłam wszystkie zdjęcia ważne dla mnie, jak i mniej ważne, żeby zacząć profil od początku, tak jak chciałam. Czyli dzielenie się moją pasją jaką jest fotografia, czy malarstwo. Dzielenie się moimi podróżami czy innymi pierdołami. I zaczęłam to właśnie dziś. Nie rozumiem ludzi którzy wystawiają coś, co było modne 2-3 lata temu! Ale no co, każdy może wstawiać to co chcę :) Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie rozumiem po co takie coś?? Dosyć że nie wygląda za ladnie to jeszcze pokazuje to (moim zdaniem) nieakceptacje siebie .

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie, wstawiasz zdjęcie paznokci, bo chcesz się nimi pochwalić.

    OdpowiedzUsuń